15.06.2017, 14:00

Na Pražskom hrade predstavili špeciálnu Tatru. Dostala požehnanie od kardinála

Pred Bránou Gigantov na Pražskom hrade sa predstavil verejnosti najnovší model Tatry. Špeciálna edícia Phoenix Euro 6 Präsident, vytvorená na oslavu 120 rokov výroby prvého auta v Kopřivnici, dostala požehnanie od kardinála Dominika Duku.

Pred 120 rokmi, roku 1897, sa predstavil prvý automobil so spaľovacím motorom na území vtedajšej rakúsko-uhorskej monarchie, legendárny NW Präsident.

Z vtedajšej vagónky je dnes legendárna automobilka Tatra. Osobné autá už nevyrába, a tak na oslavu výročia vymódila svoj nákladiak.

"Sme veľmi radi, že Jeho Eminencia kardinál Dominik Duka vypočul našu prosbu a požehnal najnovšej tatrovke. V našich končinách podobné udalosti nebývajú bežné, ale Tatra tento rok oslavuje výnimočné historické výročie, ktoré toto vozidlo symbolizuje, a to si určite zaslúži aj výnimočnú udalosť," povedal Petr Rusek, predseda predstavenstva.

​"Limitovaná edícia je odvodená od úspešnej obchodnej rady Tatra Phoenix Euro 6. Phoenixov sme už vyrobili a predali viac ako tisíc kusov a zákazníkom slúži na cestách, v zmiešanej premávke aj v najťažšom teréne po celom svete," dodal generálny riaditeľ automobilky Radek Strouhal.

Celkovo bude vyrobených symbolických 120 kusov automobilov špeciálu Präsident, tento počet odkazuje na 120 rokov trvajúcu tradíciu výroby automobilov v kopřivnickej továrni.

​Tatra Phoenix Präsident je špeciálne vyobliekaná verzia terénneho nákladného modelu kopřivnickej značky. Charakteristické je dvojfarebné prevedenie kabíny, ktorá je nalakovaná v špeciálnom odtieni červenej metalízy a zdobia ju štylizované nápisy, maska ​​má čierne lesklé prevedenie.

Ďalšími prvkami sú potrebné kožené sedadlá či multifunkčný volant s koženým obšitím. Nárazník, bočné kryty, schody, kryty vonkajších spätných zrkadiel a aerodynamické kryty za kabínou sú v červenej metalíze. Na kabíne je vonkajšia slnečná clona a ​​predné svetlomety sú vybavené ostrekovačmi.

​​"Vozidlá sú k dispozícii v dvoj, troj a štvornápravovom usporiadaní podvozku s pohonom 4x4, 6x6 a 8x8. Podľa požiadavky a priania zákazníka je možné voliť medzi krátkou dennou a predĺženou spacou kabínou, " dopĺňa hovorca automobilky Andrej Čírtek.

V útrobách vozidla, ktorý sa chváli unikátnou konštrukciou podvozka s centrálnou rúrou a výkyvnými polonápravami, pracujú vodou chladené šesťvalce PACCAR s objemom 11 a 13 litrov s výkonmi 291 až 375 kW. Prevodovka ZF je v dvoch prevedeniach: manuálne ovládaná ZF EcoSplit, alebo automatizovaná ZF AS Tronic.

Medzi rokmi 1897 až 2016 spoločnosť vyrobila vyše 520 tisíc motorových vozidiel.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.