StoryEditor

Týmto SUV idú Francúzi po Kodiaqu. Má dokonca väčší kufor

28.04.2017, 08:36
Vyskúšali sme nové najväčšie SUV od Peugeotu, ktoré kufrom prerástlo aj české SUV.

Na slnečných cestách v Lisabone sme si mohli prvýkrát reálne vyskúšať nové a najväčšie SUV od Peugeotu. Nový model 5008 si rovnako môžete už poobzerať aj na bratislavskom autosalóne a vidieť tak jedno z unikátnych riešení, ktoré ponúka. 

Aby sme vás ihneď zo začiatku nemýlili – Peugeot rovnako ako pri modeli 3008 ponechal názov, ale úplne zmenil koncept auta. A tak z podivne vyzerajúcich MPV z minulosti tu máme prémiovo pôsobiace SUV. A to nielen v exteriéri, ale aj v interiéri.  

​Veľkou výhodou Peugeotu oproti iným bude fakt, že už v základe sa predáva ako sedemmiestne auto. Navyše je možné poslednú dvojicu sedadiel z kufra pohodlne vybrať. Hoci sa dajú pri sklopenej polohe úplne zapustiť do podlahy, ak potrebujete viac priestoru – vyberiete ich. Jedno váži len 8 kilogramov. Celý proces je navyše veľmi jednoduchý a rýchly. 

Okrem toho hoci je prístup k zadným sedadlám horší ako v Škode Kodiaq, lepšie sa na nich sedí. Kufor má francúzske auto dokonca väčší ako český Kodiaq. A to konkrétne o 60 litrov. Model 5008 ponúka až 780 litrov.  

Počas prvej jazdy sme si ihneď všimli „rodovú“ podobnosť s modelom 3008. Totiž 5008 je veľmi podobné auto, len oproti modelu 3008 má predĺžený rázvor. Čo je skvelá správa, pretože menšie francúzske SUV dostávalo v hodnoteniach pozitívne výsledky. Rovnako sa 3008 veľmi páčila aj nám. 

HN/ Drahomír Piok

Podvozok je typicky francúzsky, teda mysleli na komfort, no ak je niekto náročnejší, chýba mu adaptabilné tlmenie. Navyše model 5008 sa bude rovnako ako 3008 predávať len ako predokolka. Čiže pohon všetkých štyroch kolies tu nehľadajte. Peugeot sa sústredil na výrazne zlepšenie pohonu prednej nápravy. 

Pri bežnej jazde to nezbadáte a pokiaľ sa dostanete „do problémov“, predokolka v tomto prípade s funkciou grip control funguje asi o level vyššie než pri bežnom aute. Či môže úplne nahradiť pohon 4x4, si domyslite sami. 

Peugeot 5008 sa však celkovo správa na cestách ako o triedu menšie šikovné auto. Teda nemáte dojem, že šoférujete neohrabanú krabicu. Rovnako skvelý je aj interiér. A pokojne by som ho označil za jeden z najlepších v triede. Má miesto na všetko dôležité, no vyzerá a pôsobí ako z prémiovej triedy. Už dávno sa niečo tak nepodarilo tejto automobilke ako nový interiér. 

HN/ Drahomír Piok

​Volič automatu je konečne príjemný joystick, pred sebou máte namiesto budíkov obrazovku, ktorá veľmi pekne a prakticky ukazuje všetky dáta, a vedľa seba ďalšiu na ovládanie multimediálneho systému. Odozva na dotyk je výborná. Dokonca si, podobne ako v Mercedese či BMW, môžete zvoliť presnú vôňu či atmosféru v interiéri. 

S týmto sa Francúzi vyhrali, čo bude pri dlhších cestách výborne spríjemňovať jazdu. Motorové obsadenie začína 1,2-litrovým benzínom s výkonom 130 koní a končí dieselom s objemom 2.0 a výkonom 180 koní. Základná cena modelu 5008 je 21 790 eur. 

Minimálne na slovenskom trhu to 5008 nebude mať kvôli Kodiaqu jednoduché, no na druhej strane je to absolútne porovnateľné SUV, ktoré opäť zvýši dopyt po tejto kategórii vozidiel. 

01 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 02 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 03 - Modified: 2024-04-17 12:00:00 - Feat.: - Title: Urastené rodinné SUV aj pre siedmich je na Slovensku. Hyundai prezradil oficiálne ceny 04 - Modified: 2024-04-13 22:33:46 - Feat.: - Title: Luxusné SUV, ktoré vyzerá i jazdí skvele. Briti však spravili krok, ktorý mnohých nepoteší 05 - Modified: 2024-04-10 09:34:39 - Feat.: - Title: Opel znovuzrodil ikonický model Frontera. Výroba bude na Slovensku, na off-road však zabudnite
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. apríl 2024 23:47