19.04.2017, 15:42

Mercedes predstavil svoj vrchol. Trieda S opäť preskočila konkurenciu

Dokonalejšie autonómne riadenie, nové motory a vylepšená technika. Vrcholová verzia dostane 630 koní.

Mercedes predstavil svoj vrchol. Trieda S opäť preskočila konkurenciu
Zdroj: Mercedes-Benz

Na autosalóne v Šanghaji predstavil Mercedes facelift pre svoj najlepší model – triedu S. Po vizuálnej stránke sa veľa na vozidle nezmenilo, premenou prešla najmä technika. 

Triedu S uvádza Mercedes ako najlepšie predávané luxusné auto vo svojej kategórii. Od roku 2013 sa ich v poslednom vyhotovení predalo po celom svete viac ako 300-tisíc. 

Vzhľadom odlíšite predchádzajúcu verziu od novej najmä podľa vynovenej prednej masky a nových svetiel, ktoré teraz majú odlišnú grafiku a sú opäť výkonnejšie. V noci majú osvietiť na vzdialenosť 650 metrov. Podobnú hodnotu dosahuje BMW so svojimi laserovými svetlometmi. V interiéri je novinkou nový volant, ktorý je už trojramenný a dostal dotykové plochy ako trieda E.

Premenou prešli obrazovky, ktoré síce boli aj v minulej verzii, no teraz budú pôsobiť celistvejším dojmom. Vynovená je aj grafika na nich, ktorú už majitelia budú poznať rovnako z triedy E. 

Zdroj: Mercedes-Benz

Prvý wellnes v aute

Novinkou je dokonca prvý „wellness“ program v aute, ktorý presne kombinuje masážnu funkciu, vyhrievanie a ventiláciu sedadiel súčasne na osvieženie posádky či vodiča. Na výber bude zo šiestich rôznych programov, ktoré budú môcť ovplyvňovať aj hudbu či farbu osvetlenia interiéru.

Motoricky prichádza do novej triedy S mnoho zmien. Základom je nová dieselová verzia 350d s radovým šesťvalcom a výkonom 286 koní. Mercedes však bude po novom vyrábať aj silnejšiu verziu 400d, ktorá bude rovnako využívať radový šesťvalec, no s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 700 Nm. 

Nový model má lepšiu spotrebu ako končiaci model S 350 a výrazne vyšší výkon. Písaná kombinovaná spotreba je podľa Mercedesu 5,6 litra na 100 kilometrov. Ide o úplne nové motorové jednotky v portfóliu Mercedesu. 

Premenou prešla benzínová verzia S 500, ktorá bude niesť označenie S 560. Má osem valcov a obsah 4 litre. Výkon je 469 koní. AMG  S63 verzia dostane nový štvorliter, ktorý bude produkovať až 612 koní a 900 Nm. S kombináciou nového pohonu 4Matic+ a novej deväťstupňovej športovej prevodovky dokáže verzia S63 doslova vystreliť z nuly na 100 už za 3,5 sekundy. 

Zdroj: Mercedes-Benz

Špička v triede

Ide o údaj, ktorý nedosahuje žiaden z konkurentov. Na rovinkách môže dvojtonové S63 konkurovať aj superšportiakom. Vrcholom bude verzia S65 s novou prevodovkou, krútiacim momentom 1 000 Nm a výkonom 630 koní. 

Čoskoro príde aj nová hybridná verzia, ktorá má dostať batériu s dojazdom na 50 kilometrov a novým šesťvalcovým motorom. 

Mercedes sa pri vylepšení techniky „odviazal“, a tak trieda S po novom bude omnoho lepšie pracovať autonómne. Auto sa bude môcť automaticky prispôsobovať rýchlostným limitom, samostatne spomaľovať pred zákrutami, bude ich môcť lepšie samostatne prechádzať, autonómne meniť jazdný pruh alebo sa správať v zápche. 

Karoséria triedy S sa bude po novom prispôsobovať presne situácii na cestách a napríklad eliminovať náklony karosérie. Autá značky Mercedes budú môcť napríklad v Nemecku medzi sebou komunikovať. 

Očakáva sa, že budúca verzia, ktorá bude predstavená približne v roku 2020, prinesie výrazný zásah do autonómnych funkcií, respektíve bude môcť šoférovať v určitých smeroch úplne bez zásahu vodiča. 

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.