VolkswagenREUTERS
StoryEditor

Volkswagen skončil s dieslovým motorom. Zameria sa na hybrid

10.02.2017, 14:29
1.5 litrový TDi agregát mal nahradiť súčasný 1.6 litrový TDi a použiť ho mali hlavne v šiestej generácií VW Polo.

Volkswagen ukončil vývoj naftového 1.5 litrového TDi motora skôr, ako ho vôbec predstavil. Dôvodom by mala byť obava z emisných noriem v súčasnosti, ale aj budúcnosti, keďže sú čoraz prísnejšie. Vzhľadom na to by sa jeho vývoj a úprava pre splnenie noriem predražila, čo by sa automobilke neoplatilo.

Agregát mal nahradiť súčasný 1.6 litrový TDi motor a použiť ho mali hlavne v šiestej generácií VW Polo. To teda prejde menším upsizingom a dostane spomínaný 1.6 TDi motor, rovnako ako nový Seat Ibiza.

Majú sa ale zamerať viac na mild hybridy, ktoré sa na križovatkách vypínajú a behom jazdy dokážu rekuperovať energiu. Ľahšie splnia limity, tvoria menej oxidu dusíka oproti turbodieslom a pritom by mali byť lacnejšie.

Volkswagen bude v budúcnosti ponúkať naftové agregáty hlavne do väčších modelov a hlavne pre tie je určená nová generácia dvojlitrového motora s nižšími emisiami oxidu uhličitého a označením 2.0TDI Evo.

01 - Modified: 2024-04-23 09:10:00 - Feat.: - Title: Opel odhalil kompletne prepracované rodinné SUV. Väčšie, štýlovejšie a nielen elektrické 02 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 03 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“ 04 - Modified: 2024-04-17 12:00:00 - Feat.: - Title: Urastené rodinné SUV aj pre siedmich je na Slovensku. Hyundai prezradil oficiálne ceny 05 - Modified: 2024-04-16 09:30:00 - Feat.: - Title: Neprehliadnuteľné Alfa Romeo odhalené. Prvý elektromobil značky dostane aj hybrid
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 11:36