03.01.2017, 14:14

Diesel je mŕtvy. Šéfovia automobiliek nedávajú budúcnosť ani elektrickým autám

Kauza automobilky Volkswagen sa podpísala pod očakávania tisíc výkonných manažérov automobiliek.

Diesel je mŕtvy. Šéfovia automobiliek nedávajú budúcnosť ani elektrickým autám
Zdroj: Reuters

Používanie dieselových motorov je podľa prevažnej väčšiny šéfov svetových automobiliek dlhodobo neudržateľné kvôli ich dopadu na životné prostredie. Budúcnosť vidia v elektromobiloch a autách na vodíkové palivové články.

Vyplýva to z najnovšieho prieskumu KPMG Global Automotive Executive Survey, ktorého sa zúčastnilo tisíc výkonných manažérov automobiliek zo 42 krajín vrátane. 

Okolo 78 percent manažérov sa domnieva, že vodíkové palivové články sú hlavným konkurentom pre batérie. Poukazujú predovšetkým na to, že vodíkový pohon je oveľa životaschopnejší vzhľadom na existujúcu infraštruktúru a na čas dotankovania. Naopak podľa 62 percent respondentov batérie ako pohon budúcnosti zlyhajú práve v dôsledku nedostatočnej infraštruktúry.

Elektromobily a otázky pohonu tak na prvom mieste v rebríčku najdôležitejších trendov nahradili konektivitu, ktorú pre budúcnosť videli manažéri z autopriemyslu ako najdôležitejšiu v minulom roku.

"Vyzerá to, že vplyv dieselgate na automobilový priemysel je úplne zásadný. Pokiaľ ide o súboj palivových článkov a batérií, nie som taký optimistický ako automobilky, aj keď je to prianie v intenciách ich sveta pochopiteľné. Musíme vziať do úvahy, že do elektromobility sa rozhodli výrazne prehovoriť napríklad energetické spoločnosti alebo mesta," uviedol partner KPMG Jan Linhart.

V otázke autonómneho riadenia (teda bez vodiča) bude podľa automobiliek najprv nutné stanoviť patričné ​​štandardy, ktoré umožnia prevádzku týchto vozidiel v globálnom meradle. Zdĺhavosť takéhoto procesu tiež stojí za umiestnením tejto technológie na chvoste trendov.

Ťahúňmi v oblasti autonómnych áut nie sú len automobilky, ale aj technologické firmy. Celkom 82 percent automobiliek verí, že spoločnosti zo Silicon Valley uvedú svoje autá na trh v nasledujúcich štyroch rokoch.

Za technologického lídra šéfovia stále považujú BMW, a to ako v elektromobilite, tak v autonómnom riadení. V minulom roku druhá Toyota sa potom prepadla v oboch ukazovateľoch na štvrté miesto za druhú Teslu a tretiu Hondu.

BMW zaznamenalo úspech aj v očakávaní rastu trhového podielu, kde na prvom mieste vystriedalo Toyotu. Úspech bavorskej automobilky očakáva 58 percent top manažérov automobilového priemyslu. Volkswagen naopak neobhájil pozíciu vo vedúcej trojke a prepadol sa na šieste miesto.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.