28.12.2016, 16:36

VIDEO: Tesla predvídala nehodu. Zastavila auto skôr, než sa skutočne stala

VIDEO: Tesla predvídala nehodu. Zastavila auto skôr, než sa skutočne stala

Posledná aktualizácia systémov a technológie prináša elektromobilom od Tesly „prediktívne radarové videnie“. To v ľudskej reči znamená, že elektromobil vidí to, čo sa deje pred vozidlom, ktoré ide pred vami.

Ukážkovú situáciu zachytila kamera na palube nového Modelu X, ktorý už dopredu vedel, že sa pred ním nachádza spomaľujúca kolóna. Ešte počas jazdy, keď auto pred ním ani len nezačalo brzdiť či akokoľvek reagovať, vydalo výstražný tón a následne začalo auto autonómne brzdiť. 

Spolu so spomalením Tesla Model X reagovala prediktívne a bezpečne sa kolíznej situácii vyhla. Toľko šťastia už nemal vodič červeného auta, ktorý sa chcel na poslednú chvíľu zaradiť do pravého pruhu. 

Už z videa sa dá odhadnúť, že nedodržal jedno zo základných bezpečnostných pravidiel, ktoré sa oproti Slovensku v zahraničí tvrdšie postihuje. Nemal dostatočnú bezpečnú vzdialenosť, a kvôli tomu spôsobil vážnu dopravnú nehodu, keď nabúral do auta pred ním. 

Radar v poslednej verzii funkcie autopilota Tesla vidí pred autá aj pomocou odrazu popod ich podvozok. Auto je takto pripravené reagovať na množstvo situácií, ktoré vodič nemusí priamo vidieť. Ďalší radar má napríklad v zadnej časti, ktorý dokáže zabrániť nárazu zozadu. Ak sa pred Teslou a ani v okolí nič nenachádza, môže okamžitým zrýchlením nárazu zabrániť. 

Video, ktoré sa objavilo na internete, zdieľal na Twitteri aj Elon Musk. Posledné autá vyrobené Teslou dostávajú omnoho lepší systém asistencie riadenia, ktorý využíva ultrazvukové senzory, kamery či radary. 

​Sama Tesla radí tento systém na piaty bod autonómneho jazdenia zo šiestich, kde posledný bod znamená úplné autonómna jazda. Na podobnú úroveň nedáva svoj systém ani jeden z automobilových výrobcov. Preskakuje tak top automobilky z Európy. 

Mercedes, BMW či Volvo stavajú svoje aktuálne systémy na tretí level zo šiestich. Čo dáva americkej spoločnosti obrovský náskok. Sama však riskuje. Jej autopilot nie je až taký dôrazný na kontrolu, či za volantom skutočne sedí vodič a ovláda auto. Aj preto sa v minulosti objavila nehoda, kde zomrel vodič používajúci práve technológiu autopilota. Vtedy ešte na staršej verzii, ktorá sa zaraďovala na level tri.

Sama Tesla stále uvádza, že toto nie je konečná verzia, ale „viac-menej“ testovacia prevádzka. Technológiami sa však v tejto oblasti stáva skutočným lídrom. To však nemôže povedať napríklad o vyhotovení interiéru alebo dokonca dokonalej spoľahlivosti. Nepochybne sú to však jedny z najlepších áut, ktoré na trhu nájdete. 

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.