30.11.2016, 12:24

Toto je Peugeot, ktorý môže vrátiť automobilku na vrchol

Dostali sme do rúk novinku s označením 3008, ktorá konečne ukazuje Peugeot novej generácie.

Zdá sa, že Peugeot vyrobil najlepšie auto za posledné roky. Posunul dizajn, kvalitu interiéru, ale aj celovú praktickosť novinky na novú úroveň. Okrem jednej príležitosti, ktorú nevyužil. Môžeme povedať, že posledné kúsky patrili úrovňou medzi štandardné, no toto je konečne niečo viac. Auto, ktoré môže osloviť mnohých nových ľudí.  

S Peugeotom 3008, ktorý mal len nedávno premiéru na autosalóne v Paríži, sme pri prvých jazdách absolvovali takmer tisíc kilometrov. Trasa viedla cez Slovensko, Rakúsko do Talianska. Čiže vo veľkej časti po diaľnici a následne okresných cestách. Pocit jazdy za volantom je v tejto triede celkom inovatívny.

​Pred vodičom veľká obrazovka (zabudnite na klasické budíky) podobná kokpitu v Audi (tu dostal meno i-Cockpit) či multimediálny systém v strede auta spolu s ovládačom prevodovky takmer ako z BMW. No skutočne obrovský pokrok oproti tomu, čo v autách tohto výrobcu nájdete dnes.  Volant je výrazne skosený z oboch strán, obrazovka s údajmi je, ako už býva zvykom, nad ním.

Ak sa bojíte kvality či rýchlosti animácie, všetko je na výbornej úrovni. Môžete si prehľadne zobraziť napríklad mapu, len otáčkomer s rýchlosťou, alebo len viacero údajov. K dispozícii je až päť rôznych režimov. 

Auto dostalo novú platformu a jazdí na diaľnici vďaka dobrému odhlučneniu a nízkemu aerodynamickému odporu vo veľkom tichu. Navyše tu nájdete prehľadne dostatok miesta na nohy alebo na odkladanie telefónu, vody či iných predmetov. Tento Peugeot je rovnako jeden z najpraktickejších. Pri sklopení zadných sedadiel získate v aute automaticky rozvinutú plochu bez sklonu a kufor má ideálnu nakladaciu hranu. 

Zdroj: HN/ Drahomír Piok

​Chýba mi tu však plná podpora pohonu 4 x 4. Peugeot si zvolil, že toto veľmi zaujímavé SUV bude len predokolka. Dostalo síce špeciálnu technológiu (Grip Control) pri vstupe do horšieho terénu, no to nikdy klasickú štvorkolku nenahradí.

Pritom svetlá výška auta je veľmi príjemných 219 milimetrov.  Centrom zábavy je nový multimediálny systém, ktorý nie je o jednu, ale o dve generácie lepší ako ten, ktorý tam bol doteraz. Je kombinovaný spolu s vybranými tlačidlami, ktoré vám ihneď zapnú napríklad klimatizáciu či navigáciu. Obrazovka narástla na 12,3 palca, a má výbornú odozvu. Teda je to veľmi funkčné ovládanie, ktoré sa dobre dopĺňa. 

Zdroj: HN/ Drahomír Piok

​Pri motorizácii je výber z benzínového trojvalca s objemom 1,2 litra či benzínového štvorvalca s objemom 1,6 litra a dvojicou naftových agregátov. Tie majú 1,6- alebo 2,0-litrový obsah. Motorizácie je možné kombinovať s automatickou alebo manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. 

Pri takmer 800-kilometrovej jazde na diaľnici sme s dieselovým motorom 1,6 (výkon 120 koní) a automatickou prevodovkou zaznamenali spotrebu pod šesť litrov. Na prvý dojem je nový Peugeot 3008 veľmi milým prekvapením od francúzskej automobilky, a ak bude toto auto udávať smer, akým chce Peugeot ísť, možno bude rovnako slávna ako v minulosti.  ad✕

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.