25.06.2016, 00:00

Evoque konečne nie je ženské auto. A dosiahne výbornú spotrebu

Zabudnite na to, ak vnímate Evoque len ako auto pre jemnejšie polovičky. Prišla zmena. Je agresívnejší a s lepšími motormi.

Evoque konečne nie je ženské auto. A dosiahne výbornú spotrebu
Zdroj: Marek Marko

Malo by to byť jedno z najšetrnejších áut histórie, ktoré nesie označenie Range Rover. Hoci toto SUV hrá najmä na dizajn, jeho veľkou výhodou pre budúcich majiteľov má byť aj reálna spotreba auta. Hoci som sa na papierových 5 litrov nedostal, i tak nový Evoque potešil. Dokážete s ním jazdiť aj za približne šesť litrov na 100 kilometrov. Čo vôbec nie je na možnosti a veľkosť auta zlé. Navyše Evoque dostal agresívnejší vzhľad a výborne sa v ňom jazdí.

Toto SUV je pre automobilku Land Rover veľmi dôležité. Predáva sa výborne, ľudia si ho obľúbili a vo svete často získava ocenenia za dizajn či kvalitu. Prvýkrát sa objavilo v roku 2011 a spôsobilo na trhu skutočne veľký šok. Doteraz sa ho po celom svete predalo vyše pol milióna kusov. Čo nie je na luxusné SUV vôbec zlé číslo.

Vytvoriť dostupnejšie (rozumej s cenou pod 40-tisíc) auto pod značkou Land Roveru sa oplatilo, a aj preto sa teraz pozeráte na jeho posledné pokračovanie. Okrem toho sa už čoskoro na cestách začne objavovať ešte väčší extrém ako toto. Z Evoque je totiž aj kabriolet. Jediný pod značkou Land Roveru.

Kufor berte s rezervou
Nebudeme si klamať. To, čo vidíte na fotkách, predáva najmä dizajn. A ten funguje. Je mierne futuristický, cítiť z neho eleganciu, ale aj fakt, že vzadu nebude miesta na rozdávanie. A ani ten kufor nepatrí medzi rekordérov. Na veľa však zabudnete, keď sadnete za volant. Sedenie je výborné, kvalita sedadiel špičková a celkové ovládanie auta presne zodpovedá luxusnej značke. Poďme však k tomu, čo sa zmenilo.

Sedíme v úplne novej verzii, ktorá v prvom rade dostala novú masku či nové ľahšie motory s hliníkovou konštrukciou a lepšou spotrebou. Niekto na prvý pohľad možno ani nový Range Rover Evoque nerozlíši od toho predchádzajúceho, ale to je zámer. Skrátka na prvý pohľad viete, čo stojí pred vami. A teraz už aj so špičkovými LED svetlami do tmy. Hoci vo verzii, ktorú som testoval, „nevyrezávali“ autá z LED lúča ako nemecká konkurencia, no svietili výborne. A stále považujem dobré LED svetlomety za základ bezpečnej jazdy v noci.

Zdroj: Marek Marko

Vidíte oveľa viac
Rovnako by som vám poradil priplatiť si lepšie dotykové rozhranie InControl. V našom prípade som mal ešte pred sebou staršiu verziu multimediálneho systému, ktorá je na tom neporovnateľne horšie. Úprimne, je to tragédia. Ušetríte si nervy, že v aute za niekoľko desiatok tisíc sa trápite pri nastavovaní navigácie. Nový InControl som mal možnosť testovať v „sesterskom“ SUV Jaguar F-Pace, a je to úplne o niečom inom.

Preto kapitolu dotyková obrazovka nechám tak. Evoque dostane v novej verzii aj novinku do terénu. Nie je to len čisté SUV do mesta. A tak pri pohone všetkých štyroch kolies dostane systém, ktorý vás v teréne prevedie nastavenou rýchlosťou. Najlepšie sa využíva pri kontrolovaných zjazdoch z kopca. Úprimne som s autom jazdil mimo terénu minimálne. Jednak som mal obuté obrovské disky a po druhé, toto auto sa tam dostane len zriedka.

Zdroj: Marek Marko

Prevodovka má 9 stupňov
Jazdné vlastnosti sú však na nespevnených povrchoch veľmi slušné, a nie sú menu Range Rover nič dlžné. Pod kapotou bol dvojlitrový dieselový štvorvalec, ktorý mal výkon 180 koní a spolupracoval s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Tá maximálne využíva svoj potenciál na diaľniciach, kde auto pri 130 točí pod 2-tisíc otáčok. V kabíne je ticho, až máte dojem, že sa motor podtáča. Počujte maximálne aerodynamický hluk.

Kabína je celkovo odizolovaná dobre, no pri vytáčaní motora počujte v kabíne nepríjemný dieselový zvuk. Rovnako pri dynamickom móde v zásade auto viac „hučí“ ako ide. Prevodovka pri takej jazde reaguje neskoro a po dvoch-troch spusteniach som nič podobné radšej ani nepoužil. Auto jazdí najlepšie v základom režime, kde sa správa „normálne“. Aj inteligencia radenia je v tomto prípade najideálnejšia. Ako vodič či spolujazdec neviete, že auto vôbec radí rýchlosti.

Spracovanie interiéru či úložné priestory sú pri predných sedadlách úplne dostatočné. Máte si kam odložiť vodu, telefón, peňaženku či kľúče. Znie to ako samozrejmosť, no verte, že nie v každom aute. Jediné, čo mi viac prekážalo, sú plastové ovládače na strednej časti palubovky. Chcelo by to trošku zmenu, a viac-menej niečo modernejšie ako vzhľad exteriéru. Chcel by som však niekedy šoférovať Evoque, ktorý by mal na dynamický vzhľad auta aj rovnako silný motor.

Teraz je tu maximum 240 koní. Čo nie je nejaký rekord. V zásade však Evoque vyniká iným spôsobom ako dynamikou. Tu zažijete najmä dobrý komfort z jazdy, excelentné spracovanie, ale aj pomerne slušný pomer spotreby k vlastnostiam auta. Ak však chcete top luxus, Evoque nesiaha pri tomto na klasické „veľké“ modely Range Roveru a je zrejmé, že je vyrobený pre mladšiu kategóriu.

Range Rover Evoque
Motor:
štvorvalec diesel
Výkon: 132 kW/180 koní
Prevodovka: deväťstupňová
Zrýchlenie: 9,0 sekundy z0na100km/h
Udávaná spotreba: 5,1 litra /100 km 
Nameraná spotreba: v priemere 6,4 l /100 km (kombinová)
Cena tohto modelu od: 42-tisíc eur 

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.