25.04.2016, 17:00

Brutálne a komfortné. Tento Mercedes priťahoval policajtov

Brutálne a komfortné. Tento Mercedes priťahoval policajtov
Zdroj: HN/Marek Kmeť

Je to jedno z najpredávanejších luxusných SUV na Slovensku. A ani po rokoch nestratilo nič zo svojich vlastností. Je brutálne, komfortné a zároveň sa ho nemusíte báť zobrať aj na výlet do lesa. Vyskúšali sme dokonalejší Mercedes Benz GLE.

Vždy keď mám na test nejaké auto, slúži mi v tom čase takmer na všetko. Beriem ho na pracovné výjazdy, výlety, do posilňovne či na nákupy aj na tlačové konferencie. A na jednej takej som sa nedávno ocitol práve s novým Mercedesom. Už na parkovisku som sa stretol so štábmi z televízií či s inými kolegami z redakcií.

Každý vystúpil zo svojho (normálneho) auta a hneď pozrel na mňa, sediaceho v Mercedese za stotisíc eur, s otázkou: „To vy bežne chodíte na tlačovky takto?“ opýtal sa ma kolega z iného média. Tak som mu zo žartu odpovedal, že sme dostali v redakcii nové služobné autá. Za dobré výsledky.

Obľúbený u policajtov

Stáva sa mi však, že nové autá sú populárne aj medzi políciou. Niekedy ma zastavia len tak. A keď im medzi rečou spomeniete, že to auto vlastne len testujete, čaká vás milý rozhovor (bez irónie) s policajtom, ktorý chce napríklad o novom Mercedese vedieť všetko.

Alebo aj to, aké najlepšie auto som šoféroval. No a nové GLE môžem určite zaradiť k tým top. Je to kráľovsky pohodlné auto, jedno z najpohodlnejších, aké si vôbec môžete vybrať. (V tomto sa mu dokáže vyrovnať iba jediné auto. A tým je nové Audi Q7, ktoré je tak trošku aj slovenské.) 

Najväčšou zmenou na tomto Mercedese je však niečo úplne iné ako jeho technika či jazdné vlastnosti. Je ním obyčajné písmeno. Kým v minulosti každý toto SUV poznal ako „ML-ko“, teraz má označenie GLE. Všetky „terénne autá“ od Mercedesu totiž po novom dostali do názvu triedu G. A ostatné písmená súvisia s veľkosťou a zaradením auta. 

Auto dvoch tvárí

Naše GLE-ko dostalo bielu, no nie obyčajnú, ale prémiovú diamantovú bielu farbu. A AMG vzhľad a ďalšie doplnky, ktoré urobili z „obyčajného“ luxusného SUV neprehliadnuteľné auto na cestách. Auto, ktoré vám je ľúto zašpiniť. A aj keď bude zrejme najčastejšie prekonávať len obrubníky v meste, musím povedať, že do terénu sa vyslovene teší. Svedčí o tom špeciálny režim, ktorý vám bude stále v aute udierať do očí.

Offroad troška upraví výšku auta, odozvu na plyn či riadenie a systém 4x4. Zobrali sme ho teda na výlet do prírody, kde sme si chceli overiť jeho vlastnosti v teréne. Však prečo ho hneď v prvý deň nepokrstiť v blate? GLE tak získalo drsnejší look špinavého auta z terénu, špinavé koberce, blato aj na motore. Vtipné mi to pripadalo, až kým som nestrávil najbližšiu hodinu jeho umývaním. 

V klasických podmienkach s ním neuviaznete. Ak si to nenamierite do rieky či do stromu, počas cesty lesom alebo úplne mimo nich, Mercedes funguje perfektne. Nikdy mu úplne nevypnete stabilizačný systém – ako správny džentlmen sa nikdy neodtrhne z reťaze. Je to preto dokonalé auto dvoch tvárí – poradí si v teréne, ale aj na cestách. A po umytí od blata je z tohto SUV okamžite biznis auto pripravené plniť úlohy svojho majiteľa alebo pokojne aj majiteľky.  

Napriek tomu, že má pohon oboch náprav, dokáže dokonale manévrovať aj v úzkych podzemných garážach. Pomáha tomu aj štvorica kamier, ktorá vám dáva 360-stupňový obraz okolo auta. Nabúrať s týmto či len oškrieť disky chce skutočné „šoférske umenie“. 

Mercedes-Benz GLE
Zdroj: HN/Marek Kmeť

Staré, ale dobré

Nemci neostali nič dlžní ani svojej technike a spracovaniu. GLE dostalo dokonalejšie svetlomety s technológiou LED, ktoré bez problémov môžu počas zapnutých svetiel vyrezávať z lúča okoloidúce autá. Navyše neoceniteľná pomoc pre šoférov na diaľniciach, ktorí sú schopní hltať stovky kilometrov denne, bude technológia, ktorá vás automaticky drží v pruhu, vytáča tiahnuce sa zákruty či vás spomaľuje pred autami pred vami. 

Robiť za volantom nemusíte takmer nič. Ak aj omylom vybočíte zo svojho pruhu, vráti vás späť. A presne tento komfort a luxus vie podať nemecká značka tak ako žiadna iná. A kým v iných autách občas funguje technika a asistenti „tak nejako“, tu šliape ako hodinky.

A to aj napriek tomu, že GLE je v základe auto staršej konštrukcie – interiér má známe prvky, ktoré ste mohli vidieť v týchto autách pred desiatimi rokmi, nájdete tu klávesnicu na vytáčanie čísel, desiatky tlačidiel a občasný dizajnový nesúlad so supermoderným ovládačom systému poslednej generácie a zostatkom interiéru. Osobne sa však k Mercedesom vždy rád vraciam. 

Logická voľba

Pod kapotou sme mali v tomto prípade to najideálnejšie, čo si do tohto auta môžete zvoliť. Šesťvalec s dobrou dynamikou a spotrebou pod 10 litrov. Čo je na „mastodontnom“ aute typu GLE výborný výsledok. Autu nechýba dynamika a 7,1 sekundy na stovku je v tomto prípade výborný údaj. Zavadzať na ceste rozhodne nebudete. 

Navyše nemá v kabíne pri cestovaní takmer žiadny zvukový prejav. Vďačí za to úplne novej prevodovke, ktorá má až 9 stupňov. Autá tejto značky majú jednu špecialitku. A tou je ovládač prevodovky priamo za volantom a nie tam, kde by ste ju klasicky hľadali. Tento spôsob si vďaka spolupráci s Mercedesom zobrala napríklad aj Tesla. Nový Mercedes-Benz GLE je zlatým štandardom vo svojej triede. Ostatným výrobcom nastavuje latku a navyše vo svojej kategórii patrí k najpredávanejším. A niet sa čomu čudovať.

Mercedes-Benz GLE
Zdroj: HN/Marek Kmeť

Motor: šesťvalec, 2 987 cm3
Výkon: 190 kW (258 koní) pri 3 400 otáčkach
Maximálna rýchlosť: 225 km/h
Prevodovka: deväťstupňová
Náhon: všetky kolesá
Nameraná spotreba: kom. 9 litrov na 100 km
Hmotnosť: 2 175 kilogramov
Akcelerácia: z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy
Cena testovaného auta: 96 324 eur 

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.