Rolls Royce už pred troma rokmi prišiel s elektromobilom. Postavili Phantom 102EX, ktorý ukázali 100 zákazníkom po celom svete. Odpoveď zákazníkov hovorila jasne, nechceli elektrický Phantom. Nie preto, že by nebol dostatočne luxusný alebo priveľmi ekologický. Nemali dôvod kúpiť si auto, ktorému sa musia prispôsobiť, kvôli dlhému dobíjaniu a krátkemu dojazdu. Rolls Royce elektromobil zavrhol a teraz hovorí o hybridnom riešení.
Šéf značky, Torsten Müller-Otvos, povedal, že s elektromobilom urobili chybu, no s plug-in hybridom to bude iné: „Je to nevyhnutné do dvoch rokov. Možno nie kvôli dopytu zákazníkov, ale kvôli emisným normám.“ Materská spoločnosť BMW už vyvíja plug-in hybrid technológiu pre X5 eDrive, kde skombinujú 4-valcový turbo motor s elektromotorom. K technológii bude mať prístup aj Rolls Royce, ktorý ju použije vo svojich autách. Müller-Otvos k tomu dodal: „Teraz sme sebestačná značka, no takúto technológiu by bolo také drahé vyvinúť bez BMW, že by to Rolls Royce neprežil.“
Na otázku, či zvýšia cenu novej generácie Phantomu na 540-tisíc eur, aby odrážala zvýšené náklady hybridnej technológie Müller-Otvos odpovedal: „Nikdy to nie je otázka toho, že by ste si nemohli dovoliť Rolls Royce. Ale naši zákazníci sú šikovní obchodníci a chcú vedieť, čo za svoje peniaze dostanú. Preto si myslím, že aj s novou generáciou zostaneme v rovnakej pozícii na trhu, ktorá je doteraz veľmi úspešná.“
Pripravené v spolupráci s: