Reuters
StoryEditor

Čína plánuje zákaz automobilov na tradičný pohon

11.09.2017, 13:00
Autor:
ČTKČTK
Čína začala skúmať, odkedy zakáže výrobu a predaj áut s tradičným spaľovacím motorom. Uviedla to tlačová agentúra Nová Čína s odvolaním na vyjadrenie zástupcu ministra priemyslu Sin Kuo-pina.

Sin zatiaľ neposkytol žiadne detaily o tom, kedy by mal byť tento zákaz zavedený. Británia a Francúzsko už oznámili, že zakážu nové automobily na benzín a naftu od roku 2040. Čína zatiaľ stanovila len systém kvót, ako veľký podiel musia mať elektrické a hybridné vozidlá na celkovej výrobe automobiliek v krajine.

„Niektoré krajiny si stanovili časový harmonogram, kedy ukončiť výrobu a predaj tradičných áut so spaľovacími motormi,“ povedal Sin na automobilovom fóre.

„Ministerstvo taktiež odštartovalo príslušný prieskum a začne taký časový plán s príslušnými oddeleniami. Tieto opatrenia určite prinesú výrazné zmeny v rozvoji nášho automobilového priemyslu,“ dodal.

​Zákaz predaja áut s naftovým a benzínovým motorom by tiež mal výrazný dopad na dopyt po rope v Číne, ktorá je druhým najväčším konzumentom tejto suroviny na svete. Minulý mesiac štátna ropná firma China National Petroleum Corp uviedla, že dopyt po energii v Číne dosiahne svoj vrchol v roku 2040, o päť rokov neskôr ako sa doteraz predpokladalo, pretože rastie dopyt po pohonných hmotách.

Čína vlani prekonala Spojené štáty a stala sa najväčším trhom s elektrickými autami na svete. Predaj elektrických vozidiel či hybridov s elektrickým a benzínovým pohonom oproti roku 2015 stúpol o 50 percent na 336-tisíc áut a na celosvetovom predaji mala Čína podiel 40 percent. V USA sa predalo 159 620 elektrických áut a hybridných vozidiel.

Peking podporuje vývoj elektrických automobilov dotáciami na výskum a príspevkami pre kupujúcich v objeme miliárd dolárov. Rozhodol sa však prejsť na systém kvót, ktorý prenáša finančné náklady na automobilky. Podľa navrhovaných kvót musia budúci rok elektrické a hybridné vozidlá dosahovať podiel minimálne osem percent z celkovej výroby každej automobilky.

V ďalšom roku sa tento podiel má zvýšiť na desať percent a v roku 2020 na 12 percent. Automobilky, ktorým sa nepodarí splniť tento cieľ, si budú môcť kúpiť kredity od konkurentov, ktorí budú mať prebytok.

Peking taktiež prikázal štátnym energetickým firmám, aby urýchlili inštaláciu dobíjacích staníc a zvýšili tak príťažlivosť elektrických áut, napísali agentúry AP a Reuters.

01 - Modified: 2024-04-19 20:08:10 - Feat.: - Title: Čínska automobilka Chery plánuje zamestnať v španielskom závode 1250 ľudí 02 - Modified: 2024-04-19 16:47:38 - Feat.: - Title: Čína má v armáde nový útvar, cieľom je posilniť jej schopnosť bojovať a vyhrávať 03 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 04 - Modified: 2024-04-19 09:24:29 - Feat.: - Title: Omán odsudzuje útoky na Irán, Čína nesúhlasí so stupňovaním napätia 05 - Modified: 2024-04-19 10:45:00 - Feat.: - Title: Trump chce obmedziť dovoz a vyššie mzdy, Bidenove heslo je investovať doma
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 15:02