11.09.2017, 13:00

Čína plánuje zákaz automobilov na tradičný pohon

Čína začala skúmať, odkedy zakáže výrobu a predaj áut s tradičným spaľovacím motorom. Uviedla to tlačová agentúra Nová Čína s odvolaním na vyjadrenie zástupcu ministra priemyslu Sin Kuo-pina.

Čína plánuje zákaz automobilov na tradičný pohon
Zdroj: Reuters

Sin zatiaľ neposkytol žiadne detaily o tom, kedy by mal byť tento zákaz zavedený. Británia a Francúzsko už oznámili, že zakážu nové automobily na benzín a naftu od roku 2040. Čína zatiaľ stanovila len systém kvót, ako veľký podiel musia mať elektrické a hybridné vozidlá na celkovej výrobe automobiliek v krajine.

„Niektoré krajiny si stanovili časový harmonogram, kedy ukončiť výrobu a predaj tradičných áut so spaľovacími motormi,“ povedal Sin na automobilovom fóre.

„Ministerstvo taktiež odštartovalo príslušný prieskum a začne taký časový plán s príslušnými oddeleniami. Tieto opatrenia určite prinesú výrazné zmeny v rozvoji nášho automobilového priemyslu,“ dodal.

​Zákaz predaja áut s naftovým a benzínovým motorom by tiež mal výrazný dopad na dopyt po rope v Číne, ktorá je druhým najväčším konzumentom tejto suroviny na svete. Minulý mesiac štátna ropná firma China National Petroleum Corp uviedla, že dopyt po energii v Číne dosiahne svoj vrchol v roku 2040, o päť rokov neskôr ako sa doteraz predpokladalo, pretože rastie dopyt po pohonných hmotách.

Čína vlani prekonala Spojené štáty a stala sa najväčším trhom s elektrickými autami na svete. Predaj elektrických vozidiel či hybridov s elektrickým a benzínovým pohonom oproti roku 2015 stúpol o 50 percent na 336-tisíc áut a na celosvetovom predaji mala Čína podiel 40 percent. V USA sa predalo 159 620 elektrických áut a hybridných vozidiel.

Peking podporuje vývoj elektrických automobilov dotáciami na výskum a príspevkami pre kupujúcich v objeme miliárd dolárov. Rozhodol sa však prejsť na systém kvót, ktorý prenáša finančné náklady na automobilky. Podľa navrhovaných kvót musia budúci rok elektrické a hybridné vozidlá dosahovať podiel minimálne osem percent z celkovej výroby každej automobilky.

V ďalšom roku sa tento podiel má zvýšiť na desať percent a v roku 2020 na 12 percent. Automobilky, ktorým sa nepodarí splniť tento cieľ, si budú môcť kúpiť kredity od konkurentov, ktorí budú mať prebytok.

Peking taktiež prikázal štátnym energetickým firmám, aby urýchlili inštaláciu dobíjacích staníc a zvýšili tak príťažlivosť elektrických áut, napísali agentúry AP a Reuters.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.