Koncernu Volkswagen už roky chýbajú ultralacné modely pre rozvojové trhy. Taký projekt sa naposledy pokúšal vytvoriť s indickou automobilkou Tata a hlavnú rolu v tom mala hrať Škoda. Na začiatku augusta ale firma jednanie ukončila. Manažér koncernu však po novom prezradil, že Škoda na lacnom vozidle stále pracuje.
Thomas Sedran, šéf stratégie celého koncernu Volkswagen, to prezradil pre Automotive News Europe. Zmrazenie jednaní s Tatou neznamená koniec koncernovým projektom pre rozvojové trhy. Sedran prezradil, že sa pracuje na low-cost škodovke pre ďalšie rozvojové krajiny, ktorá by mala doraziť do roku 2020.
Automobilky obecne nevedia, ako preniknúť na indický trh, zameriavajú teda svoju pozornosť inde. V súvislosti s novo vzniknutým projektom Škody Sedran naznačil, že počítajú s Brazíliou a Iránom.
Dohodu o spolupráci na low-coste podpísala Škoda (Volkswagen) s Tatou v marci tohto roka. V auguste však firmy oznámili, že jednania uzavreli, pretože sa zhodli, že „nemôžu realizovať technické ani ekonomické synergie v spoločne požadovanom rozsahu“.
Podľa renomovaného italského magazínu Quattroruote je problém v tom, že „škodováci“ chceli pôvodne použiť technickú platformu Taty označenú ako AMP. Lenže po kalkulácii nákladov na jej upravenie podľa chystaných požiadaviek na bezpečnosť (crash testy) a emisné normy, sa ukázalo, že by to bolo príliš nákladné.