18.08.2017, 00:00

Zabudnite na SUV. BMW má niečo lepšie

Auto, ktoré sa vymyká normálu. Zabudli sme na driftovanie a jazdu na limite. Toto je BMW, ktoré ide proti davu, a to sa nám páči.

Zabudnite na SUV. BMW má niečo lepšie
Zdroj: Drahomír Piok/HN

Zo súčasných trendov by sa mohlo zdať, že neexistuje ideálnejšie auto ako SUV. Nie je to však úplná pravda. Ak vám nebude chýbať pocit vznášať sa pár centimetrov vyššie, tak model GT je tým najpraktickejším, čo BMW za posledné roky vyrobilo. Nechceme nikoho uraziť, ale nadnesene môžeme toto označiť za luxusnú nemeckú Octaviu. Má to svoje výhody, ale aj chyby. 

A, samozrejme, teraz začneme kufrom. Ten je totiž ešte väčší ako v prípade kombi verzie BMW radu 3. V našom prípade sme využili takmer celých 520 litrov a otestovali BMW 3 GT tak, ako sa patrí. Na dlhej trase, ktorá u nás križovala Európu. 

Je lepšie ako SUV

Je to trošku paradox, ale toto nie je typické BMW. Nie je v prvom rade športové, ale naopak, priestranné a komfortné a dokonca praktické. Má oveľa dlhší rázvor ako typické BMW 3, a tak máte v kabíne omnoho viac miesta. To je rozmer, na ktorý sa pri SUV často zabúda. A tak hoci máte na pohľad veľké auto, nemá to nič spoločné s tým, že vo vnútri je malé. 

Rovnako často bývajú SUV úzke, čo vôbec nepridáva na dlhších jazdách na komforte. Tu je, naopak, miesta na rozdávanie. A to aj na zadných sedadlách. S bežným BMW radu 3 sa to nedá ani porovnať. Rovnako tu sedíte ako vodič o niečo vyššie. Samotné auto má však nižšie ťažisko, a tak sa sním jazdí neporovnateľne lepšie ako s SUV. 

Inteligentné narábanie s priestorom postavilo na kolesá niečo, čo vlastne nikto z konkurencie nemá. Možno sa o pár rokov dočkáme podobného Mercedesu či Audi. 

Zdroj: Drahomír Piok/HN

​Testovanie u nás sa začalo v Bratislave a pokračovalo viac než tisíc kilometrov dlhou trasou do Ženevy. Keďže sme vyrážali večer, všimli sme si jednu zaujímavosť. Je to maličkosť, no model GT má zrejme najlepšie osvetlený kufor, ktorý sme kedy videli. Nie jedna žiarovka, ale dvojica LED pásov po oboch stranách dáva pri nočnom hľadaní vecí v kufri úplne iný rozmer. Kým niekde nevidíte pri plne naloženom kufri takmer nič, tu s prehľadom nájdete to, čo potrebujete. 

Nespomenuli sme ešte jednu vec. Ide o facelift modelu GT, no zmeny by ste asi hľadali len s lupou. Len expert si všimne novú grafiku svetiel či nový nárazník. Viac sa toho udialo pod kapotou, kde nájdete aj nové motorizácie. U nás to bol známy šesťvalcový diesel. Čiže na kufri „svietil“ nápis 330d. Okrem toho auto disponovalo aj štvorkolkou, ktorá sa teší v posledných rokoch extrémnemu záujmu. 

Uhol pohľadu

Trasu dlhú takmer 12 hodín sme si v aute dostatočne vychutnali. V Rakúsku tradičných 130 kilometrov za hodinu a v Nemecku – prakticky čo to išlo. Ešte malá poznámka k Rakúsku. Dávajte si pozor na spomalenia. Z krátkeho výletu po Európe nám od susedov prišla jedna nečakaná fotografia. A na jej kvalitu pomerne drahá. 

Zdroj: Drahomír Piok/HN

​Šesťvalec sa cíti na diaľnici ako doma. Je to jednoducho hltač kilometrov, ktorý je na rodinné auto až extrémne silný. Odporučiť ho však môžeme všetkými desiatimi. Netrápi sa, drží si ideálne tempo a jeho spotreba? Ak si myslíte, že šesťvalec vás „utopí“ v nákladoch za pohonné látky, mýlite sa. Pri 130 kilometroch za hodinu nedosiahnete spotrebu ani sedem litrov na sto kilometrov. 

Auto svojím jazdným prejavom veľmi pripomína väčšie autá. Hoci stále sedíte v BMW radu 3, vďaka dlhšiemu rázvoru je riadenie podobné väčšej triede 5. A to na komforte jazdy pridáva veľa plusových bodov. 

Motor má navyše skvelý prejav. Jeho výkon je 258 koní a z nuly na sto sa rozbehne už za 5,4 sekundy. Rýchlosť 260 kilometrov za hodinu na nemeckých diaľniciach nebola žiadnym problémom. Pri dlhých úsekoch s neobmedzenou rýchlosťou si uvedomíte, že mestá vzdialené sto kilometrov sú vlastne len „pár minút“ od seba. 

Zdroj: Drahomír Piok/HN

Po tom, čo sme prekročili hranice Švajčiarska, sme výrazne ubrali z dynamiky a opäť skôr testovali pokojnú jazdu. Finančne sa neoplatí skúšať, čo auto dokáže, práve v tejto krajine. Za veľké prekvapenie označujeme spotrebu auta, ktorú si budúci majitelia môžu užívať. Tá bola na úrovni 7,4 litra. A to s výrazne dynamickou jazdou cez Nemecko.

Ak by sme ju vynechali, dostaneme sa na úroveň 6,5 litra, čo je na silné šesťvalcové auto výborná hodnota. Aj celkový pocit z jazdy je na veľmi vysokej úrovni. Pokojne by sme však do tohto auta odporučili aj slabší diesel, ktorý rodinným požiadavkám vyhovie viac. 

Pozor na cenu

Auto má totiž s týmto motorom vyššiu cenu. Začína sa na 55 tisícoch. Model 320d spolu so štvorkolkou je o 10-tisíc lacnejší. 

Za najpodivnejšiu časť modelu GT vieme označiť krídlo vzadu. Je aktívne, a tak sa dokonca vysúva. Zlepšuje aerodynamiku a prítlak na veľkej zadnej časti. Auto má vo všeobecnosti dizajn, ktorý nemusí osloviť každého.

Rovnako môže byť problémom aj technika. Totiž dnes už máte na trhu nové BMW radu 5, ktoré môže v určitom zmysle (kombi verzia) konkurovať BMW 3 GT. Verzia GT totiž vychádza z jednoduchšieho modelu BMW 3, ktoré nemá šancu konkurovať tomu, čo nájdete v BMW 5. Či už z hľadiska interiéru alebo možností a asistentov. 

BMW vo verzii GT je špecifické auto, ktoré sa nám páčilo najmä vzhľadom na využitie priestoru a praktickosť. Problém je v tom, že nie je v trende, a tým pádom vlak menom SUV nemá šancu ovplyvniť. 

Zdroj: Drahomír Piok/HN

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.