StoryEditor

Vyskúšali sme ľudové BMW v základe. Jazdilo za päť litrov

04.08.2017, 10:00
Bude stačiť na slovenských cestách základný naftový motor, ktorý je na začiatku ponuky? Po teste tvrdíme, s prehľadom áno.

Po týždni však vyhlasujeme, že ani tento motor nemusí ostávať v úzadí. Ponúka toho záujemcom prekvapivo veľa a okrem iného, jazdiť budete so spotrebou len za pár litrov na sto kilometrov. S novou generáciou zostali zachované klasické proporcie ako dlhá kapota, krátke previsy či dlhý rázvor a priestor pre posádku posunutý dozadu

Nenápadnosť

Začnime pri vzhľade. Ten je už, ako to býva pri BMW, športový. Hoci v tejto konfigurácii a farbe zrejme nepritiahne milióny pohľadov, stále ide o štýlový štvordverový sedan. Tvary majú niečo do seba a z auta vyžaruje charizma, ktorú by ste pri dieselovej „tristošestnástke“ nepredpokladali. Auto meria na dĺžku vyše 4,6 metra, na výšku má 142 centimetrov a široké je 181 centimetrov.

Rázvor má hodnotu 2 810 milimetrov, čo poskytuje dostatočne priestrannú kabínu pre cestujúcich. V našom prípade je auto ešte v Sport Line kabáte, ktorý obsahuje napríklad špecifický predný a zadný nárazník s dizajnovými prvkami či BMW obličky so zvislými lištami v čiernom prevedení. Nechýba ani nápis na blatníkoch. Celkovo vozidlo pôsobí elegantne. Na cestách je však príjemne nenápadné.

​V našom prípade je auto ešte v Sport Line kabáte, ktorý obsahuje napríklad špecifický predný a zadný nárazník s dizajnovými prvkami či BMW obličky s ôsmimi zvislými lištami v čiernom prevedení. Nechýba ani nápis na blatníkoch. Celkovo vozidlo pôsobí elegantne, nenápadne, no aj dynamicky, čo kazí jedine označenie 316d na veku kufra. 

Interiér je už klasikou

Keď sa presunieme do interiéru, človeku je hneď jasné, že sedí v BMW. Klasické rozvrhnutie a prvky, ktoré v základe neprekvapia. S výbavou sa sem dostali napríklad nástupné hliníkové lišty, športové sedadlá dopĺňané červeným štýlovým prešívaním či športový multifunkčný volant.

Ten pôsobí už trochu „staro“, no príjemne padne do ruky. Sedadlá sú pohodlné, a to aj pri jazde na dlhšie vzdialenosti. Ich materiál je kombináciou kože a látky.

HN/Radoslav Petrík

Miesta je dostatok aj pre cestujúcich vzadu, kde by nemali mať veľký problém ani vyšší ľudia. Najväčší komfort je však najmä pri štvorčlennom obsadení. K dispozícii je tiež slušný batožinový priestor, kde sa bez problémov pobalí na dovolenku menšia rodina a celkovo je spracovanie kabíny na veľmi dobrej úrovni, ako je to už pri prémiových značkách zvykom.

V strede palubnej dosky sa nachádza displej infotainmentu, ktorý však nie je dotykový, ale už tradične ovládaný kolieskom na stredovom tuneli. Pred vodičom sa ďalej nachádzajú digitálne budíky, ktoré dokážu meniť svoj vzhľad podľa zvoleného jazdného režimu. Tak sa pomaly dostávame k hlavnému prvku modelu BMW 316d – motoru.

Základ možno nepresvedčí každého
Naftové zastúpenie radu tri štartuje práve od „tristošestnástky“. Ak si myslíte, že ide o motor s objemom 1,6 litra, ste na omyle. Už dávno neplatí takéto označovanie a pod kapotou teda momentálne pradie dvojlitrový štvorvalec s výkonom 85 kW, čiže 116 koní. Krútiaci moment má hodnotu 270 Nm, a to pri 1 250 – 2 750 otáčkach za minútu.

HN/Radoslav Petrík

Automatická osemstupňová prevodovka radí príjemne, nemá výraznejšie problémy. Šikovná je aj rekuperácia brzdnej energie, ktorá dobíja batériu a nezaťažuje sa tak motor s permanentne bežiacim alternátorom. To znižuje výslednú spotrebu vozidla.

Pri klasickej jazde na diaľnici rýchlosťou približne 135 – 140 kilometrov za hodinu sa nám podarilo dosiahnuť priemer 5,2 litra na sto kilometrov, čo je celkom slušné. Celkovo sa spotreba hýbala do ani nie siedmich litrov za celý týždeň testovania. Ak si však vravíte, že auto bude s takýmto motorom „lenivé“, zrejme vás sklamem.

Vozidlo má naozaj dostatok sily na bežnú potrebu, čo môžete umocniť prepnutím jazdného režimu na SPORT, prípadne SPORT+, keď sa zlepší odozva na plynový pedál a dynamika. K dispozícii je aj ECO režim, keď sa všetko podriadi čo najnižšej spotrebe paliva.

Podvozok je príjemne komfortný, no tiež dostatočne tuhý na to, aby mal vodič dobré prepojenie s vozovkou a riadením. Samozrejmosťou môžu byť najrôznejšie bezpečnostné systémy, rovnako ako v našom prípade aj parkovacie senzory vzadu či systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia.

HN/Radoslav Petrík

Asfalt trhať nebudete

BMW dokáže zákazníkom ponúknuť veľa muziky aj v základnejších výbavách a motorizáciách. Model 316d nie je určený pre pretekárov, ale tých, ktorí chcú voliť akýsi kompromis. No napriek nižšiemu výkonu ponúka dostatok dynamiky, no rozhodne nečakajte trhanie asfaltu. Aj tak však dostanete auto s kvalitným spracovaním, dobrým jazdným komfortom a skvelou spotrebou paliva.

Cena sa začína na, povedzme, prémiovej hodnote 35-tisíc eur a s doplnkovou výbavou Sportline dosiahnete približne sumu 41-tisíc eur.

Model: BMW 316d Sport Line
Počet valcov: 4
Zdvihový objem motora (cm3): 1995
Prevodovka: 8-stupňová automatická
Poháňaná náprava: zadná
Výkon (kW/ot.): 85/4000
Krútiaci moment (Nm/otáčky): 270/1250-2750 ot/min
Priemerná kombinovaná spotreba: 4,3l/100km (výrobca)
Zrýchlenie: 0-100 km/h: 10,7 s
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4633/1811​/1429
Rázvor náprav (mm): 2 810

Objem batožinového priestoru (l): 480
Objem palivovej nádrže (l): 57
Celková hmotnosť (kg): 1495
 Základná cena testovaného modelu: 35-tisíc eur
Cena testovaného modelu (Sportline): 41-tisíc eur

01 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 02 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 03 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 04 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut 05 - Modified: 2024-04-18 09:15:00 - Feat.: - Title: Dovezené autá sú stále v kurze. Štúdia ukazuje, ktoré krajiny dominujú a aké sú hrozby
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 14:51